Leta i den här bloggen

lördag 16 februari 2013

Veckans sista pass

Har inte haft tid att skriva i här än. Har kört mina två sista styrkepass för den här veckan under torsdagen och fredagen. Kanske blir ett konditionspass under helgen, men inget är bestämt. Det blev två lite kortare pass än vad jag är van vid eftersom att jag har haft lite färre komplement den här veckan.


Nästa vecka blir det de sista passen innan tävling. Börjar känna mig både laddad och förväntansfull. Det blir trots allt min första SM-tävling. Tyvärr tror jag att många av de andra tävlar med utrustning, så det går kanske inte att jämföra sig så mycket. Men det spelar inte så stor roll, upplevelsen är för mig det viktigaste. Det och att få tävlingsvana!

Torsdag:
Uppvärmning:
cykel 5 minuter
ryckböj 2x10

Knäböj:
3x55kg
3x62,5kg
14x70kg

Utfall:
3x10x10kg

Vader:
1x10x40kg
2x10x45kg

Skulle tro att 14x70kg i knäböj är ett rekord. Kändes riktigt kul! Och riktigt jobbigt, kunde inte stå efter utan  fick sätta mig ner på knä. Så ska ett riktigt böjpass kännas, haha!

Fredag:
Uppvärmning:
crosstrainer 5 minuter
ryckböj 2x10

Marklyft:
5x72,5kg
5x82,5kg
9x92,5kg

Bänkpress med stopp:
3x3x35kg

Rodd, smalt grepp:
3x8x40kg

Lats, brett grepp:
2x8x40kg

Tappade ryggen ganska mycket i sista marklyftet, de två-tre sista repetitionerna var inte bra. Men för utom de tycker jag att det kändes lätt och tekniken var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar