Leta i den här bloggen

lördag 28 september 2013

Anourlunda vecka

Ja denna vecka blev inte riktigt som jag tänkt mig, mest på ett bra sätt. Tränade i måndags precis som planerat. I tisdags hade jag som vanligt ingen träning så jag hälsade på min farmor, på onsdagen var det tänkt att jag skulle träna men min syster ville ta en sväng på IKEA så jag sköt på det en dag. Dagen efter hade jag planerat en eftermiddag på stan med min mamma, jag var så himla trött efteråt att jag sköt på träningen ännu en dag.

Världens snällaste mamma köpte fluffiga vinterskor till mig!

Det blev några mysiga dagar med familjen och träningen fick vänta. Igår där emot blev det ett pass med bänkpress. Styrkan fanns där med tekniken var inget vidare. Började rotera överkroppen på nått sätt och var alltid lite efter med att räta ut högerarmen. Dessutom kändes det ostabilt och vingligt. Det var så pass tungt att de gjorde lite ont när det var så många repetitioner, därför lånade jag Patriks handledslindor.

Var riktigt besviken igår faktiskt, men nästa vecka är det dags att gå ner på lägre vikter igen och då ska tekniken sitta!

Uppvärmning:
Rörlighet, fokus på överkropp

Bänkpress:
5x5x45kg

Lutande hantelpress:
3x10x11kg

Militärpress:
3x8x20kg

Hantellyft åt sidan:
3x12x6kg

Crunches på pilatesboll i kabelkross:
3x8

Pushdowns:
3x12x30kg

Rotationer för mage:
2 set

Stretching.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar