Leta i den här bloggen

tisdag 10 september 2013

God morgon

Igår var jag för trött för att orka sätta mig vid datorn när jag kom hem. Hade varit och ätit tacos och titta på idol, så jag var inte hemma för ens runt 22. Dessutom kände jag mig väldigt frustrerad och besviken på min träning i går. Ont i axeln igen. Den här gången fick jag bryta redan under uppvärmningen av marklyftet.

Fick köra på med lite mage, ryggresningar och rörlighet men jag var ju sugen på 5x5x95kg! Fick byta ut det mot ett gummiband i princip... Såhär blev passet tillslut:

Uppvärming:
Rörlighetsövningar

Axlar:
Rörlighetsövningar med gummiband

Ryggresningar:
3x15

Mage:
Fick hjälp av Matilda med en övning jag aldrig testat. Sit-ups på boll i cabel cross. Svårt att förklara i test, men den tog bra i alla fall.


_________________________________________________________________________________

Utvärdering av "dieten", vecka 1:


Förra veckan gick hyfsat bra. Jag kommer att behöva justera väg-och mätdag. Ännu ett tips från Matilda (som tävlar i fitness och alltså har dietat förr). Hade en riktigt myslördag med lite extra mat (för det ska det minsann finnas plats för på helgen tycker jag). Problemet var bara att när jag skulle väga mig morgonen efter hade jag gått upp i vikt sammanlagt. Inte så kul.
Vägde mindre både lördag morgon och måndag morgon. Så denna vecka ska jag väga mig och mäta mig på lördagar i stället. Tror det blir en lite mer rättvis siffra.

Missade veckans löppass på grund av lathet, det är något jag måste ta tag i till veckan. Jag drog på det och drog på det tills det blev för sent. Det är jobbigt och tråkigt att komma igång med att springa, men det blir skönt när jag väl är igång.

Till sist så ska jag tänka på mängden mat jag äter, det blir gärna lite mer än nödvändigt vid vissa måltider när det är gott. Maten har annars varit bra mat, tror jag inte har några problem med att få i mig varken proteiner eller vitaminer.

Veckans viktskillnad blev +0,3kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar