Leta i den här bloggen

måndag 23 september 2013

Måndagsmark

Tungt pass idag, men oj vad kul! Kunde inte slita mig så jag hann med en liten tur på cykeln innan jag tillslut drog mig hemåt klockan åtta, efter 2,5 timmar på gymmet (varav marklyft nästan en timme). Riktigt så länge brukar jag inte stanna nu för tiden när jag kör 4 pass i veckan.

Det var som sagt tungt idag och tekniken blev tyvärr lidande. Nästa vecka går jag ner på lättare vikter och då ska tekniken vara prio ett igen.  Kör helt utan bälte nu under grundperioden. Hoppas på att få lite mer bålstyrka och att få extra hjälp av bältet sen när det blir dax för tävlingar.

Vi hade besök av riksidrottsförbundets dopingkontrollanter idag. Nu är det andra gången jag sett dem på KAK, tror inte någon hade dopat sig sist och hoppas att det inte är någon den här gången heller. Tycker det är riktigt bra att de syns och att de åker runt och testar. Ett rent gym vill vi ha!

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Marklyft:
5x5x105kg

Frontböj:
5x3x40kg

Negativa "chins", smalt grepp:
3x5st

Breda latsdrag:
1x12x30kg
2x12x25kg

Cykel:
20 minuter intervaller

Sista settet där jag tappar ryggen en del (den ska egentligen hållas rak och stabil genom hela lyftet):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar