Leta i den här bloggen

söndag 22 september 2013

Bänk-DM 2013

Sådär, då var det söndag igen. Tänkte börja med att skriva lite om gårdagens tävling.

Vi samlades klockan 7:30 vid sporthallen, tidigt! Invägningen började var mellan 8-09:30 i Karlskoga. Dimman låg riktigt tjock så vi hade stora problem med att hitta, även om Patrik varit på Nobelstadion flera gånger tidigare. Vi kom som tur va fram i tid i alla fall. Vägde in på 61,95kg, visste att det inte skulle vara några problem.

Jag var först ut att tävla av KAK:arna. Började med ett lätt lyft på 47,5 kg och höjde till 52,5 kg i andra. 52,5 kg var också lätt, tangerat rekord. Känns som att jag har blivit starkare sen i juli. Höjde sedan med 2,5 kg till sista och även om 55 kg lyfte sig ett par centimeter från bröstet så var det stopp där. Hade gärna tagit med mig ett pers hem. Det hade jag bestämt mig för innan. Men det var trots det en bra genomförd tävling.

Sen var det dags för mina klubbkamrater och KAK hade en bra dag, av 11 tävlande fick vi med fyra guld, ett brons och ett par personliga rekord. Kul!

Nästan allihopa, plus en extra Örebroare.

Igår var jag helt slut när jag kom hem. Men jag och Patrik, som förresten var en av dem som tog guld, köpte med oss god mat hem och jag lördagslyxade med småkakor. Tror jag somnade strax efter 22 och vaknade runt 9-9:30 i morse, vilket var gött.

Idag har jag kört mitt lätta pass fast jag skippade bänkpressen. Så det blev bara sumo. Efter det tog vi en springtur i skogen även denna söndag. Skitjobbigt om jag ska vara ärlig, men roligt var det.

Dagens pass:

Uppvärmning:
Rörölighetsövningar

Sumomark:
1x3x70kg
4x3x75kg
1x100kg
1x110kg

40 minuter uppe i skogen innan avslutande stretching.

Gick upp ett hekto denna dietvecka.. Ska skärpa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar