Leta i den här bloggen

tisdag 3 september 2013

God morgon

Oj. Nära att jag försov mig idag, stängde visst av alarmet. Som tur va hann jag komma på att jag skulle till jobbet innan jag somnade om.

Jag missade att skriva upp gårdagens träning så jag kände mig lite tvungen att göra det nu. Gårdagens pass gick inte så bra som jag hade tänk. Jag var riktigt taggad, men under marklyftet fick jag ont i axeln och det blev värre när jag skulle köra latsdrag. Jag försökte med rodd också för att träna latsen men det funkade inte det heller. Fick helt enkelt bryta.

Uppvärmning:
Promenad
Rörlighetsövningar

Marklyft:
5x5x90kg

Latsdrag, brett grepp:
1x15x25kg BRÖT

Ryggresningar:
3x15

Rodd, smalt grepp:
2x15x25kg BRÖT

Stretch

Påbörjade min diet i söndags. Startade på 63,7kg och målet är att på 10 veckor gå ner 5kg. Än så länge känns det inte så allvarligt. Har inte gjort så mycket skillnad med maten mer än att tänka lite extra på att äta tillräckligt med protein och inte äta för mycket.
En sak som kom lägligt nu är att jag börjat jobba på ett annat ställe i stan (på mitt företags kontor i stället för att vara uthyrd som konsult) som ligger 6km bort på cykel i stället för 3,5km. Det blir ungefär 12km om dagen. Alltså perfekt för att få lite mer rörelse i vardagen! Vi får se hur det går nu första veckan, så får jag ändra om lite om det inte går som jag tänkt.

Nu ska jag till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar