Leta i den här bloggen

lördag 18 maj 2013

Bänkpress

Sådär, nu är det på tiden att jag skriver upp onsdagens bänkpress och hur planen ser ut framöver för just bänkpress.

Precis som i knäböj kommer jag köra två dagar i veckan. En dag med volym och en dag med singlar. På onsdagar kör jag volym och lördagar singlar. Första onsdagen började med 8x8 sen kommer det fortsätta med 7x7, 6x6 osv. fram till sista veckan där jag avslutar på 2x2 har jag för mig. Jag började på 32,5kg och kommer öka med 2,5kg per vecka.
Lördagar blir det 42,5kg varje vecka.

Denna veckas pass såg ut så här:
Uppvärming:
Rörlighetsövningar för armbågar och axlar

Bänkpress:
8x8x32,5kg

Militärpress:
3x8x20kg

Lutande hantelpress:
3x8x10kg

Axlelyft åt sidan:
3x8x4kg

Triceps:
3x8 (vikt vet jag ej)

Skönt pass, allt kändes väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar