Leta i den här bloggen

söndag 19 maj 2013

Marklyft och vårrus



Tänkte börja det här inlägget med en rapport från vårruset som gick av stapeln i torsdags. Det var helt underbart väder och en jättetrevlig eftermiddag/kväll. Hade ett lag tillsammans med några kollegor från jobbet. Kul att få chansen att lära känna dem lite närmare, som konsult träffar jag inte de andra på mitt företag så ofta eftersom jag sitter uthyrd hos en kund.

Loppet gick så otroligt mycket bättre än jag trott. Mitt mål var att springa på under 30minuter (5km). Har sprungit på 30:07 som snabbast tidigare. Efter att fått håll redan efter ett par hundra meter, som blev den värsta hållen (säger man så?) jag haft efter ca 3km, trodde jag att det var kört. Jag trodde inte mina ögon när jag såg att klockan stod på 28 minuter nånting när jag gick i mål. 28:15 hade jag tydligen sprungit loppet på. Nöjd? Oja! Mumsade i mig picknickmaten efteråt med gott samvete, och min aptit dagen efter var enorm!

-

Fredagens pass på gymmet bestod av knäböj och marklyft. Dag två i böjschemat, alltså den lätta dagen.

Kommer inte ihåg vad marklyftsschemat hette, men jag kör två delar kan man säga. Först ett tungt sett på två repetitioner sen en lättare del med fler repetitioner och set. Kommer inte riktigt ihåg hur det kommer förändras från vecka till vecka men jag börjar denna vecka med 8 set med 3 repetitioner.

Uppvärmning:
3x8 ryckböj

Knäböj:
6x2x75kg

Marklyft:
1x2x105kg
8x3x85kg

Rodd, smalt grepp (dropset):
35-20kg

Latsdrag, brett grepp (dropset):
40-25kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar