Leta i den här bloggen

lördag 4 maj 2013

Veckan som gått

Ojoj, den här veckan ligger jag lite efter med uppdaterandet. Men jag har undvikit att sätta mig framför datorn varje kväll och så har jag faktiskt varit lite upptagen.

I tisdags var det valborg och jag åkte med pappa till Forshaga där jag besökte frisören. Nina på www.fenixfrisor.se fixade ny färg, klippte toppar och avslutade med att platta hela kaluffsen på mig. (Nu ärdet lockigt igen, men ser inte längre ut som ett fågelbo).

FÖRE
 

EFTER


Sen spenderade jag kvällen med att äta mat och umgås med föräldrarna. Sov över där så att jag dagen där på fick chansen att umgås en lite längre stund med min vän och hennes lilla tjej. Han även med att fixa lite i trädgården och handla inredning med mamma!

I torsdags återvände jag till gymmet med massa ny energi och bänkade mer än någonsin, precis enligt planen.
Och igår blev det tunga mark, också där mer än någonsin.

Torsdagens pass:
Uppvärmning:
Rörlighet axlar och armbågar.

Bänkpress:
5x5x40kg

Hantelpress:
3x8x11kg

Axelpress med hantel:
3x8x7kg

Axlar:
3x8x7kg

Pushdowns:
3x8x40kg

Fredagens pass:
Uppvärmning:
Ryckböj 3x10
Rörlighet höftböj och baksida lår

Pausböj:
5x3x55kg

Marklyft:
3x3x115kg

Rodd, smalt grepp:
3x8x40kg

Ryggresningar:
3x8x10kg

Avslutade med en ordentlig stretching av benen. Det börjar kännas som att stretchingen gett resultat nu, är mycket mindre stel jämfört med för en månad sen. Det ger också resultat på tekniken i marklyft och knäböj. Måste se till att hålla kvar i det här nu!

Såhär såg första settet i marklyftet ut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar