Leta i den här bloggen

torsdag 23 maj 2013

Nio

Den magiska siffran för dagen är nio. Det är nämligen Patriks placering i VM. Så nu är han 9e bästa bänkpressaren i världen klass -93kg.

Vi satt bänkade (haha!) Patriks familj och jag framför datorn och kikade klockan 17:00 idag när det hela började.

Han tog 1 av 3 lyft, men var nära att ta två. Det sista lyftet på 257,5kg var sååå nära! Det blev tyvärr inget personligt rekord men jag hoppas han är nöjd ändå. Det var många som bommade ut sig (6 av 15) och hans lyft på 252,5kg såg lätt ut så i alla fall jag tycker han gjorde en jättebra prestation. Men det hade jag kanske tyckt oavsett, jag är ju lite partisk.

Nu ser jag fram emot att träffa honom igen på söndag, tror jag ska fira honom med lite mat och efterrätt om han är sugen (vilket jag gissar att han är).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar