Leta i den här bloggen

tisdag 28 maj 2013

Bääänk

Idag började min tid på gymmet inget vidare. Var seg på jobbet när jag skulle sluta, så jag kom iväg för sent och han inte med något av mina två ärenden som jag hade planerat för. Var sur och grinig under nästan hela bänkpasset, ensam i ett hörn. Men bänken gick bra, börjar bli tungt nu. Varje pass jag kör är mer än jag någonsin gjort förut och det är häftigt att känna av utvecklingen. Det är ju just i bänken som jag känt tidigare att det inte hänt så mycket.

Ska skärpa till mig lite med maten och promenaderna nu har jag tänkt. Efter tävlingen har vikten sakta men säkert letat sig uppåt. Väger fortfarande inte mer än 63kg men det känns inte bra med all slarvande.

Fick testa lite nya axelövningar idag, hade problem med att det knäppte konstig när jag körde både militärpress och axellyft åt sidan. Körde axellyft i maskin i stället och det gick bättre, blev bättre när rörelsen blev mer kontrollerad. Hade inte ont alls men det kändes ganska obehagligt så jag valde att vara försiktig.

Uppvärmning:
Rörlighet axlar

Bänkpress:
6x6x37,5kg

Hantelpress:
3x8x11kg (dags att öka nästa vecka!)

Sittande axellyft (maskin):
3x8x15kg

Peckdeck:
3x10x15kg

Bicep:
8x10kg
5x8kg
4x7kg

Avslutade med noggrann stretching av hela kroppen.

Bild från dagens lunchpromenad, 3km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar