Leta i den här bloggen

onsdag 7 maj 2014

Ed Coan- marklyft

Det här är schemat jag kör nu, som toppning. Gillar upplägget med att börja med ett tungt set tvåor och sen gå ner och köra explosivt med kort vila. Kommer ge resultat tror jag. Bra träning idag. Fick till ett pers i chinsen idag, åh vad jag är glad. Hela fem stycken klarar jag nu.
Kände mig fräsch i höft och rygg idag. Stretchingen, rörlighetsövningarna och yogan gjorde susen. Yogan kommer nog få lite mer plats i min planering framöver nu när jag bara kör tre pass styrka i veckan.

Nu kör jag förresten all mark med bälte för att få in tekniken och rätt känsla. Har ju trots allt det när jag tävlar.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar extra fokus höft

Marklyft:
1x2x110kg
8x3x90kg

Chins:
5,3,3

Negativa chins:
3

Stångrodd:
8x30kg
2x8x27,5kg

Latsdrag smalt grepp:
2 dropset 40-20kg

Magövningar:
2 övningar 3 set i varje

Tävling i farmers walk, en 15kgs vikt i varje hand fram och tillbaka genom lokalen på 26sek.

Stretch. Fick hjälp att sträcka ut ryggen ordentligt, underbart!
2x110kg

3x90kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar