Leta i den här bloggen

måndag 5 maj 2014

Vecka 1

Första veckan på toppningen inför SM! Ja, jag kör rätt så lång toppning. 9 veckor i böj och mark, 8 veckor i bänk. Russian squat routine kör jag i böj, Ed Coan i mark och Hirvis i bänk. Lääängtar efter att se vad det blir för resultat av detta!
Motivationen var på topp inför passet och bänken flöt på bra, sen drog jag tyvärr på mig nån sträckning under uppvärmningen i knäböj. Fick sitta och sträcka ut ett tag sen försvann smärtan. Nu känner jag tyvärr av den igen, men jag kunde i alla fall genomföra mitt pass. Ska vila mig i morgon och stretcha noga.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
5x40kg
5x42,5kg
5x45kg
5x47,5kg
5x50kg

Knäböj:
6x2x82,5kg

Militärpress:
Stegring upp till singel på 35kg

Armhävningar:
2x10st
1x9st

Sista settet knäböj, riktigt nöjd med tekniken även om det var lite segare än det borde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar