Leta i den här bloggen

torsdag 15 maj 2014

Marklyftsonsdag

Igår körde jag veckans markpass. Det är andra veckan på toppningen nu och än så länge klarar jag vikterna som jag ska och det känns lätt (som tur är). Fick fin kritik igår. Dels att jag börjar se stark ut (me happy!) och att tekniken i marklyft är bra och att det bara finns mindre små justeringar jag kan göra.

Annars dras jag med lite smågrejer i rygg och höft. Verkligen ingen fara, men jag vill ju helst vara helt fri från allt sånt som gör ont och inte känns bra, vem vill inte de?! Jag stretchar och yogar för att bli av med detta i alla fall. Trodde inte jag skulle tycka yoga var så kul som jag tycker. Men shit det finns mycket att lära. När det gäller kroppskontroll är jag så svag!

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Marklyft:
1x2x115kg
8x3x95kg

Chins:
5st

Negativa chins:
2x3

Brutalbänk:
3x8

Stångrodd:
3x6x30kg

Mage i redcordband ochs stretch.
1x2x115kg

Sista settet på 3x95kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar