Leta i den här bloggen

lördag 17 maj 2014

SBD värmare

Fick hem ett par knävärmare under veckan som jag fick testa igår. Dessa värmare är optimerade som jag förstått det för att kunna användas i tävlingar i klassisk styrkelyft men ändå ge lite extra stöd. Dels ska de kunna ge lite extra skjuts i knäböjen och även fungera skadeförebyggande i och med värme och stöd. Efter första passet med dem kan jag säga att det känns jättebra. Ett projekt i sig att få på dem, just då kändes det inte bra. Jag tyckte tekniken blev bättre med dem fick en liten studs i bottenläget och vågade ha mer fart (vilket är bra) på nervägen.

Knäböjen drog ut på tiden igår så det fick bli 2 set mindre i bänkpressen. Skulle vidare och promenera med min syster vovve så jag ville inte komma ifrån jobbet för sent.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
6x4x82,5kg

Bänkpress, med stopp:
6x1x50kg

Avslutade dagen med 45 minuter shäferpromenad och sen godis i soffan!

Sista settet knäböj:

En av de sämre singlarna i bänken,
blev en studs i bottenläget:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar