Leta i den här bloggen

söndag 4 maj 2014

Hyfsat nöjd

Oj, fullt upp denna vecka! Hade ett viktigt pass i onsdags där jag testa min styrka i tävlingsgrenarna. Det gick rätt bra. I alla fall i knäböj och bänkpress. Inte alls nöjd med min marklyft, men jag var trött och så blir det ibland.

Först ut: Knäböj. Körde precis som om det vore tävling med tre försök och filmade för att kunna kolla om djupet var godkänt, vilket det var på alla tre lyft.
97,5kg - Godkänt
102,5kg - Godkänt
105kg - Godkänt (PB)

Första lyftet riktigt lätt, en sån vikt som jag kan ta vilken dag som helst. Andra lyftet också lätt. Tredje lyftet fick jag ta i lite mer men jag är rätt säker på att det finns mer att hämta där. Jobbar på mina knän. Som vanligt! (Fick lite tips på en övning som kan hjälpa, ska testa den framöver.)

Sen bänkpress då. Bra känsla från start. Fick ganska långa stopp, men det uppskattas. Jag kör ju hellre med för långa stopp än för korta på träning. Så att jag får det lite bekvämare på tävling.
55kg - Godkänt
60kg - Godkänt
62,5kg - Godkänt (PB)

Finns mer där också. Nästan så att 55kg är en för lätt ingång. 62,5kg var lättare än 60kg för jag fick till en bättre teknik. Viktigt det där! Kul grej är att jag i maj förra året klarade 50kg på tävling. 12kg ökning på ett år är jag väldigt nöjd med.

Och så marklyftet då. Blev bara en vikt som jag kunde rubba från marken, kändes tungt redan där och dålig teknik. En bra bit under mitt pers. Missade helt på 135kg. Bryt ihop och kom igen. Om fyra veckor ska jag göra en tvåa på det. Det klarar jag!

127,5kg - Godkänt
135kg - Ej godkänt

Filmer:
105kg knäböj


62,5kg bänkpress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar