Leta i den här bloggen

lördag 10 maj 2014

Knäböj pass 2 vecka 1

Fy vad det är tråkigt att ha en blogg. Men oj vad jag i efterhand uppskattar att jag skriver ner mina pass och hur de känns osv. Det är skitkul att gå tillbaka för att se vad jag gjorde för ett år sen eller två. Meeen när man är trött och sliten en fredagskväll är det inte så kul att sätta sig och skriv ner vad man tidigare under dagen gjort på gymmet. Så lördag förmiddag (när jag egentligen har viktigare saker att göra min inte kan fokusera) fick det bli i stället. Här är passet hur som helst:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
6x3x82,5kg

Bänkpress:
50kg med stop
Explosiva 3:or på blandade vikter

Stretch.

Framöver blir det inte så mycket mer än böj och bänk på fredagar, möjligtvis nått enstaka komplement. För nu är det toppning och då ska man inte bygga någon ny styrka utan helt enkelt plocka fram den man redan har så att man kan prestera max på tävling. Det är i alla fall så jag förstått det.

Ingen film på gårdagens böj men det kändes lätt och bra. Gjorde 6x2 på samma vikt i måndags och då kändes det tungt så jag är riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar