Leta i den här bloggen

måndag 29 april 2013

Hälsa

Idag var jag iväg på en hälsokontroll via jobbet. Fick först fasta i fyra timmar sen så mättes blodtryck och så togs det blodprov. Vi kollade vikt och höjd och midjemått. Sen så pratade vi lite om min livssituation och graderade alla punkter med grönt, gult, orange eller rött. Där alltså grönt är jättebra och rött är riktigt dåligt. Jag fick jättebra på nästan alla, bra på de andra, så jag är nöjd. Hon som jag var hos tyckte att både träningsvanorna och matvanorna var jättebra.

Det kändes väldigt kul att få ett kvitto på att det jag gör är "rätt". För det är ju ändå till stor del för hälsan som jag tränar och äter som jag gör.
Sen att bli stark är ju en otroligt kul bonus!

Kvällens träning bestod av tung böj. Sista böjen innan tävling ju! Komplementen gick sådär, det renoveras på gymmet och vissa grejor var upptagna så det blev lite förvirrat.

Uppvärmnin:
Ryckböj och rörlighet för baksida lår och vader.

Knäböj:
3x3x82,5kg

Raka marklyft med hantlar:
1x3x20kg
2x3x27kg

Benspark:
3x8x40kg

Avslutade med stretching och körde även lite vader, fast jag vet inte om det tog nått alls i vaderna. Kändes inte bra! Glömde dessutom att jag tränar mage på måndagar, så det får jag lägga in någon annan dag.

Böjen där emot kändes riktigt bekväm. Det var ju tungt, men inte sååå jäkla tungt. Sen var ju knäna lite åt alla håll och kanter, men det får jag ta tag i senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar