Leta i den här bloggen

torsdag 20 mars 2014

Framsteg i marklyft

Throwback thursday. För nästan 2 år sedan, maj 2012, gjorde jag min första styrkelyftstävling med licens. Då fick jag upp 122,5kg i marklyft, oj vad jag fastnade för sporten då. Det var så jäkla kul! Tillbaka till nutid och marklyftandet går hela tiden stark framåt. För två, nej tre veckor sedan blev det 6 repetitioner på 120kg, igår 8 repetitioner på 117,5kg. Om man räknar på det motsvarar det 1 repetiton på nästan 150kg. Det är väl inte helt realistiskt för tillfället, men känns häftigt ändå. På förra årets SM fick jag upp 132,5kg, undrar vad det kan bli i år!

Ja gårdagens pass gick bra. Blev även ett litet pers i chins, 4st, går sakta framåt. Det funkar mycket bättre att köra negativa än att köra med gummiband, när jag gjorde det stod utvecklingen helt still. Mitt första sett mark var jag riktigt nöjd med, bra teknik och explosivt. I andra blev jag lite överraskad, trodde inte det skulle kännas så mycket tyngre än första, men det gjorde det, så tekniken blev lite sämre.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Marklyft:
3x90kg
3x100kg
8x117,5kg (bälte)

Chins:
4st Rekord
2st

Bänkpress:
6x3x40kg (med stopp)

Stångodd:
3x10x30kg

Latsdrag, brett grepp:
3x10x35kg

Rodd, smalt grepp:
3x10x35kg

Ryggresningar:
3x12x10kg

Cykelintervaller:
2 min uppvärmning
4 min tabata (20sek/10sek)
2 min nedvarvning

Stretching.

Skönt med snabba intervaller. Man blir helt slut men slipper spendera massa tid på det. Borde iof börja springa lite snart... Här är filmer från dagens pass:

3x90kg

8x117,5kg

Mina fyra chins, gjorde nån spark där på sista för att ta mig upp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar