Leta i den här bloggen

måndag 10 mars 2014

Ny period

Är klar med min volymperiod och började idag med 5x5 i bänken. Fokus på styrka och planen är att ligga mellan 8-12 repetitioner i de flesta komplementsövningarna i stället för 8-15. 
Förutom nytt schema blir det också lite nytt i matväg. Eller ja mindre i alla fall. Kommer inte ihåg om jag skrev här att jag skippade dieten som jag påbörjade, hur som helst så gjorde jag det i alla fall. Jag hade ingen motivation till det alls. Planen var då att hålla mig kvar på samma vikt, men där gick det lite fel. Gått upp ca 2kg sen dess och det känns inget vidare efter som att det innebär att jag väger över i min viktklass. Lars på gymmet säger att det alltid finns en viktklass över men jag är inte så sugen på det så nu blir det skärpning fram över. Tillbaka till trivselvikten! Så lite mindre onyttigheter, mer kontrollerade portionsstorlekar, fler promenader men inget avancerat.

Slog rekord i hantelpress också, det räknas det också! Första gången jag använder de hantlarna. Var väl ovanligt utvilad eftersom att det var lätta vikter i bänkpressen, men jag är glad ändå.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
5x5x42,5kg

Lutande hantelpress:
3x8x16kg -Rekord

Militärpress:
3x6x25kg

Hantellyft åt sidan:
3x10x7kg

Puschdowns:
Dropset 40-20kg

Omvänd bänkpress, i ringar:
3x5st

Biceps, ( vet inte vad övningen heter):
1x12x8kg
1x6x10,5kg

Idag är vi vakt åt värdens goaste lilla hund också, så nu ska vi ut och gå en sväng innan det blir sovdax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar