Leta i den här bloggen

lördag 8 mars 2014

Lördag

Åh äntligen sol! Den här dagen känns så himla bra redan från start. Började med att bli bjuden på frukost av föräldrarna i morse, äggröra, bacon, pannkaka, jordnötssmör, mums! Finns ett mysig ställe här i stan som har riktat in sig på enbart frukost, bra där! Efter det lite lätt träning, gymmet var fullt med inspirerande människor och jag kände mig explosiv och stark. Nu är vi hemma för lite mat och dusch, sen ska vi vidare och kika på möbler och senare kanske vi hälsar på hos föräldrarna igen (de har datorproblem som Patrik ska fixa haha).

Glömde skriva upp gårdagens träning. Körde sista deloadpasset igår, lätt knäböj med fokus på perfekt teknik (det var i alla fall målet). Sen blev det ganska tung bänkpress som också kändes bra. Här är hela passet:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
5x40kg
5x50kg
5x60kg

Bänkpress:
2x5x35kg
1x5x45kg
3x4x50kg med stopp - Rekord

Benspark:
3x10x30kg

Bencurl:
3x8x30kg

50kg bänkpress:

60kg knäböj:


Kände mig pigg och fräsch i kroppen i dag, tror det beror på att resten av veckans träning varit relativt lätt. Hur som helst så tror jag det var nyttigt. Så här explosiv brukar jag inte känna mig på helgpassen. Dagens:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Frontböj:
5x3x50kg

Sumomark:
5x3x70kg

Mage:
Sex set för raka och sneda magmuskler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar