Leta i den här bloggen

onsdag 26 mars 2014

Markpers

Trots förkylningen, som nu näst intill helt släppt, blev det ett pers idag. 6 reps (nääästan 7 reps, 0,5cm ifrån enligt klubbkamrat) på 125kg. Tekniken var inte så bra som den brukar men annars är jag nöjd! Jag och Patrik pratade lite nyss om att det ändå är skönt att veta att en riktigt bra dag kanske det finns ännu mer att hämta.
 
Efter rekordet körde jag måndagens bänk. Fick upp alla mina lyft och gjorde det jag skulle men det kändes sådär. Tungt och segt. Men jag hade inte de bästa förutsättningar man kan tänka sig så jag hoppas nästa vecka blir bättre. Försökte mig på chins men hade ingen kraft kvar så det slutade med att jag stretchade vader och drog till ica och köpte tacos i stället.

Nästa vecka ska jag ta det lite lugnt i marklyft och knäböj och ladda för nytt schema. Ska bli väldigt skönt att slippa ta i max varje pass om jag ska vara ärlig.

Uppvärmning:
Rörlighet

Marklyft:
5x95kg
3x110kg
6x125kg (med bälte) - Rekord

Bänkpress:
5x5x47,5kg

Chins:
2st...

Stretch av enbart vader.
6x125kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar