Leta i den här bloggen

söndag 30 mars 2014

Bra resultat men...

Den här veckan har jag lyckas få till riktigt bra resultat i alla grenar. Dock har det inte blivit så mycket träning som jag velat. Nu har jag dessutom åkt på öroninflammation så nu blir det ingen träning alls på fem dagar. Det passar ganska bra in i planeringen men det känns lite tråkigt ändå.

Mycket sjukdomar hit och dit i hela familjen nu så det är inte så kul.

Men tillbaka till träningen. I fredags började jag med knäböj, kände mig mycket bättre förkylningsmässigt men hade fått problem med örat. Trodde inte det skulle påverka träningen och det gjorde det inte heller (fast nu när jag vet att det var en inflammation var det kanske inte så smart), kände mig pigg och taggad. Första setten kändes bra teknikmässigt, inga problem med vinklade knän, och sista blev ett rekord med 7 reps på 92,5kg med bälte. Börjar äntligen känna mig stark i böj.
I bänken blev jag lite extra pushad av mina klubbkompisar. Så när jag klarade 62,5kg  höjde jag till 65kg och klarade det också! Bra att de utmanar mig lite! Vägde 65,1kg på morgonen nu nu kan jag faktiskt säga att jag tar min kroppsvikt i bänkpress. Ett stor mål för mig som jag inte trodde att jag skulle klara än på några månader egentligen.

Uppvärmning:
Rörlighetsövninar

Knäböj:
5x70kg
3x80kg
7x92,5kg (med bälte) - personligt rekord

Bänkpress:
1x62,5kg
1x65kg - personligt rekord

3x5x40kg med stopp

1x65kg

7x92,5kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar