Leta i den här bloggen

lördag 6 april 2013

1 mil

Jag klarade milen!

Shit vad jag är nöjd. Det här trodde jag inte när jag vaknade i morse. Det var dessutom den snabbaste milen någonsin (har väl inte sprungit många, men ändå). Sprang tillsammans med Elin och hon hade det tyvärr väldigt tungt idag. Så vi började långsamt och efter lite mer än 3 kilometer sprang vi åt varsitt håll för hon var inte alls pigg. Bra kämpat att över huvud taget springa när det är så tungt!
Jag började öka tempot lite efter hand och kände mig fortfarande fräsch, så jag siktade in mig ganska tidigt på att klara 1 mil. Sista kilometern hade jag dessutom nerförsbacke, så det utnyttjade jag till max.

Sprang sammanlagt 10,15 km på 01:08:09. Milen gick på 01:07:08.

Lite annan rolig fakta (enligt mig själv i alla fall):

Första 5 km tog 36:34 min och den andra tog 30:33 min. Alltså det snabbaste jag sprungit 5 km på också.

Snabbaste kilometer sprang jag på 4:12. Det var sista kilometern och till största delen i nerförsbacke, så det vara bara att ta i allt jag hade.

Spenderade resten av dagen som kattvakt, bland annat med denna myspöl. Tyvärr ledde det till nått jäkla astmagrejs. Hade redan efter löpningen lite svårare att andas. Men på vägen hem efter att spenderat en hel dag med katter typ i ansiktet blev det riktigt jobbigt. Det löste jag med några timmar med Metallicas dokumentär och allergimedicin. Kan förresten verkligen rekommendera den dokumentären.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar