Leta i den här bloggen

fredag 12 april 2013

Bänk, igen?

Japp. Idag blev det omstuvning i programmet. Skulle ha kört marklyft och pausböj enligt planen. Men kom iväg sent från jobbet och var trött så jag bytte helt enkelt plats på dagens och morgondagens pass. Jag kom till gymmet 17:45 och Patrik slutar 18:00 (ungefär) och jag försöker oftast anpassa mig lite till Patriks arbetstider så att vi kan gå hem tillsammans. Kan ju vara trevligt att hinna med att träffa sin sambo lite, även på vardagar.
Brukar ofta bli så att jag tjatar hål i huvudet på han på vägen hem. Men det står han allt ut med!



Dagens pass blev alltså bänkpress med stop. Ett lagom långt pass på ca 15-20 min utan uppvärmning idag. Förutom promenaden till jobbet, som man ju kan se lite som uppvärmning. De låga vikterna känns bekväma och bra så jag passar på att tänka efter extra mycket på tekniken.

Bänkpress med stopp:
5x3x30kg

Vikten ligger förresten ganska stadigt under runt 62kg nu. Känns bra inför kommande tävlingar. Har även tänkt att långsamt gå ner några kilon till. Dels för att kunna ha lite marginaler och dels för att få en lite tightare form och kanske några magrutor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar