Leta i den här bloggen

torsdag 18 april 2013

Astma

I måndags var jag iväg till en allergiläkare. Fick ett svar på vad det är som gör att jag får svårt att andas när jag springer och varför det blir värre när jag kommer i närheten av katter efteråt. Jag ska även utreda om mina allergier har blivit värre. Känns skönt att det är på gång och läkaren verkar duktig.
Anledningen till att jag blir får svårt med andningen är allergiastma. En astma som förvärras av allergier och som har uppkommit på grund av mina allergier. Jag fick i alla fall lite medicin för det. En som jag tar varje kväll i förebyggande syfte och en inhalator som jag ska använda om jag får anfall.

Har tagit medicinen i två dagar nu och idag var jag ute och sprang 4 km på lunchen. Och jag kände ingenting!!! Helt fantastiskt! Ett kvitto på att det verkligen var något som inte stämde och skönt att veta att det var något som gick att "fixa".

Sträckan tog 24:37. Känns som att runt 6 min/km verkar vara mitt normala tempo nu (tempot idag låg på 6:09),  det som i höstas var ett högt tempo. Till helgen blir det nog ett längre löppass, planerar minst 8km.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar