Leta i den här bloggen

onsdag 17 april 2013

Bra beslut

Jag är så glad över att jag oftast tar beslutet att träna även när jag känner mig trött och sliten. Den här veckan och även förra veckan har jag varit riktigt trött utan att ha någon bra anledning till varför. Men det har funkat ganska bra med träningen ändå. Det gäller bara att ta sig ner så kommer motivationen av sig självt.

Även om det i bland kan vara rätt att välja att vila också. Det beror ju på vilken anledning man har till att välja vilan. Det kanske bara är latmasken som tittar fram? 

Tidigare idag när jag satt och tänkte på planen för resten av veckan började det dyka upp massa dåliga anledningar till varför jag inte skulle springa i morgon, dåligt väder, har inte tid, osv (latmasken). Men jag kom på bättre tankar när jag kom ner på gymmet och motivationen kom tillbaka. Så oavsett väder ska jag springa i morgon, men det kanske får bli intervaller igen för att ta vara på tiden lite bättre.

Idag blev det ett bänkpass precis enligt planen:
Uppvärmning:
Rörlighet axlar

Bänkpress:
5x5x35kg

Militärpress:
3x8x22,5kg

Armhävningar:
3x8st

Triceps:
3x8x40kg

Axlar:
3x8x5kg

Hantelpress:
3x8x10kg

ALLA skulle visst hålla till bland hantlarna samtidigt som mig idag, så hantelpressen fick hamna sist. Jag var ju redan helt slut då så jag fick sänka vikterna lite. Det var riktigt tungt ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar