Leta i den här bloggen

söndag 21 april 2013

Någon som känner igen sig?

Hittade en fin beskrivning av ett gym i ELLE:

"Jag är förälskad i gym. Jag älskar de täta raderna av löpband i den behagliga luftkonditioneringen. Jag älskar de fräscha vita handdukarna prydligt uppradade under skarp belysning. Jag älskar den färska frukten och yogastudion. Jag älskar det stilla skvalpet och klorlukten från poolen. Jag älskar pilatesbollarna och cyklarna som inte är på väg någonstans. Och mest av allt älskar jag löftet. Kom till mig, viskar gymmet, och jag ska göra dig som ny. Det är inte svårt, verkar det säga, ge dig bara hän så kommer du bli pånyttfödd- i form, fast, fanatisk."

Haha, ett sånt där gym har jag bara sett på film. Färsk frukt, va härligt! Själv trivs jag väldigt bra på KAK trots en lite unken luft, dålig belysning och utan yogastudio. Det jag älskar med mitt gym är alla fina bänkar, och ställningar för knäböj och bänkpress. Jag älskar även att det finns en massa stänger och hantlar. Och mest av allt älskar jag stämningen och alla trevliga peppande människor. (Och att det inte kostar 6000 spänn per år).

Det blev ingen träning alls i går. Vi grejade lite hemma med en ny tv-bänk som skulle upp på väggen. Det gick inte helt smidigt och tog i princip hela dagen. Så idag bar det först iväg till gymmet och efter det sprang jag.

På gymmet:
Uppvärmning:
Rörlighetsövningar för axlar och rotatorkuffar

Bänkpress med stopp:
5x3x35kg

Löpningen:
Nytt rekord igen, med 7 sekunder, klarade av milen på 01:07:01. Sprang sedan några hundra meter till så sammanlagt blev det 10,54 km på 01:10:03. Det längsta jag någonsin sprungit.

En sån här har vi på våran vägg nu, 16 jäkla borrhål i betongvägg.

1 kommentar: