Leta i den här bloggen

onsdag 22 januari 2014

Ett steg i rätt riktning

Idag fick jag äntligen till en bra känsla i knäböjen. Måste bara bli lite mer säker på mig själv så jag vågar ge de där sista repetitionerna. Men idag var jag i alla fall bestämd och vinklad in knäna mycket mindre.

För övrigt påbörjades en ny tradition idag. Jag och en kompis ska ta en långpromenad tillsammans varje vecka (när det är möjligt såklart), idag blev det lite över en mil på ca två timmar. Kändes helt underbart att få sätta sig med en lunch efter det kan jag lova. Annars har dagen spenderats med att få pluggningen under kontroll, har gått bra och jag känner att jag ligger i fas.

Dagens:
Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
5x67,5kg
3x77,5kg
5x87,5kg (bälte)

Utfall:
3x10x35kg

Goodmornings:
3x12x45kg

Benspark:
3x10x40kg

Vader, ett ben i taget:
3x12xkv

Bänkpress:
2x5x30kg
1x5x40kg
3x4x42,5kg

Stretching

På första videon ser man dagens tyngsta. Och på nästa video ser man förra veckans tyngsta. Lite kul att jämföra nu när det är bättre teknik. 5kg tyngre denna vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar