Leta i den här bloggen

lördag 25 januari 2014

Fredag!

Missade, som vanligt, att skriva ner passet igår. Det var ett bra pass i alla fall, ökade vikterna med 2,5 kg i
alla sett mot vad jag skulle ha haft. Annars hade det inte blivit någon skillnad jämfört med förra veckan.
Det är lite svårt med att följa scheman för mig i bänk eftersom att mitt max är så lågt (läs: jag är för svag), jag skulle som mest gå upp på 86% förra veckan och denna vecka 87%, men för mig blev det ju samma vikt. Tror att Patrik anpassat schemat lite efter sig själv också och hans max är ju 212kg ungefär och då blir en procent lite större skillnad.

Hur som helst så klarade jag alla setten och tror att mitt sett på 6x50 kg var ett rekord. Det måste det varit, kan inte minnas att jag gjort mer än max en trea på det tidigare. Försökte efter det att få upp 60kg, kände mig så stark, men det gick inte. En decimeter från bröstet klarade jag. Men sen for stången iväg mot huvudet, tur att Patrik var snabb (som stod och passade). Tror i alla fall att jag har 60kg en dag när jag inte tröttat ut mig så mycket innan. Kanske får ge det ett nytt försök längre fram. Kul att testa.

Nu får jag skriva ner passet fort. Ska iväg och se på bowling klockan 10 och jag måste få i mig frukost innan de!

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
2x10x30kg
1x10x37,5kg
1x8x45kg
1x8x47,5kg
1x6x50kg PB
0x60kg
1x6x47,5kg
1x6x45kg

Lutande hantelpress:
3x8x13,5kg

Hantellyft åt sidan:
3x10x7kg

Militärpress:
2x8x22,5kg
1x8x20kg

French press:
3x12x15kg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar