Leta i den här bloggen

fredag 31 januari 2014

Knäböj + tyngdlyftning + relax

Japp, får sammanställa lite här igen. Jag har lyckats ha så mycket kul att göra nu att jag inte riktigt hänger med. I onsdags körde jag bänkpress, brukar annars göra det på fredagar men det är ingen bra ide när det är tävling på lördag. Kändes bra, var ett lite lättare pass än förra veckan, men fortfarande ett mastig pass. Igår testade jag igen att köra tyngdlyftning. Fortfarande jäkligt svårt och kul! Det är så mycket att tänka på, men kul att få utmana sig själv med nya saker.
Efter tyngdlyftningen mötte jag upp min syster och så testade vi på den nya relaxavdelningen på Sundstabadet. Det var jättehärligt. Vi badade bubbelpool både utomhus och inomhus, vi satt i ångbastu och vanlig bastu och tog en smoothie.

Onsdagens pass:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
2x10x27,5kg
1x10x35kg
2x5x42,5kg
1x5x45kg
1x5x47,5kg
1x5x50kg
1x5x42,5kg

Militärpress:
3x6x25kg

Lutande hantelpress:
8x13,5kg
7x13,5kg
5x13,kg

Hantellyft åt sidan:
3x10x7kg

Triceps:
3x10x35-40kg (stod inte hur mycket det vägde)

Stretching.

Tog nog ganska bra det passet, fick en del träningsvärk. Dock känner jag mig lite sliten i axlarna, men idag blir det ingen bänk så de hinner nog återhämta sig till i morgon. Just det. Har inte alls skött kosten på sista tiden, vägde nästan 64 kg i morse så det får nog bli en promenad sen, vill ju inte väga över och tävla i klass -72 kg ... Har lite jobb framöver att göra när det gäller vikten, lättare att slarva när man är hemma mer om dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar