Leta i den här bloggen

lördag 18 januari 2014

Torsdag/fredag

Förra helgen fick jag en försenad födelsedagspresent av min mormor och morfar. Två säsonger av Criminal Minds. Jag älska amerikanska kriminalserier och har sett på minst ett avsnitt varje kväll sen i söndags. Det har gjort att jag inte haft tid att skriva ner mina träningspass här, man får ju prioritera de få timmar (eller timmen) man får över på kvällen efter jobb, mat och träningspass. 



Igår fick jag inte se på nått avsnitt, Patrik åkte till Umeå i går morse för att vara med på SM i bänkpress. Han och två andra ur klubben. 

Nu ska jag i alla fall berätta vad jag gjorde i torsdags och fredags. I torsdags testade jag tyngdlyftning för första gången och oj vad kul det var! Jättesvårt men kul. Det var så mycket att tänka på och en helt annan känsla än styrkelyft. Det kommer inte ta över mitt styrkelyfts-intresse men det kan vara ett riktigt bra komplement för mig. Ska försöka få till ett pass i veckan om det går.

Igår var det dags för bänkpress. Än så länge på det nya schemat känns det riktigt bra, nästa lite för lätt? Ska kolla med coach när han är tillbaka om det ska vara så, eller om det borde vara tyngre.

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Bänkpress:
2x10x27,5kg
1x10x35kg
1x8x40kg
1x8x42,5kg
1x8x45kg
1x6x47,5kg
1x6x45kg
1x6x42,5kg

Hantellyft åt sidan:
3x10x7kg

Lutande hantelpress:
2x5x25kg
2x7x20kg

Pushdowns, dropset:
2x6x35-15kg

Stretching

Idag ska jag se på min sambo och mina klubbkamrater när de tävlar, handla lite, skjutsa min syster och gå på kalas. Dags att göra mig i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar