Leta i den här bloggen

torsdag 16 januari 2014

Knäböj

Inte helt nöjd med tisdagens knäböj. Jag tror ju att problemet är att jag är försiktig, för styrkan finns där. I tisdags hade jag styrkemässigt klarat kanske två repetitioner mer (på sista settet, kör så många jag kan i sista) men jag har dålig teknik och vågar inte. Ja vinklar alltså in käna när jag kör. Problemet är inte lika farligt när det är på tävling, utan det är när jag ska göra flera repetitioner. Får fortsätta tänka på att hela tiden pressa ut knäna och våga lite, det är inte så farligt att misslyckas, det står ju någon bakom och fångar upp.

Gårdagen spenderade jag med systern och inte på gymmet som jag brukar på onsdagar, vi bakade morotskaka. Oj va gott!

Här är tisdagens pass i sin helhet:

Uppvärmning:
Rörlighetsövningar

Knäböj:
3x65kg
3x72,5kg
5x82,5kg

Utfall:
3x10x30kg

Bänkpress:
2x5x27,5kg
1x4x32,5kg
3x4x37,5kg (med stopp)

Goodmornings:
3x10x40kg

Benspark:
Pyramid 5rep från 30-45kg och tillbaka

Liggande bencurl:
10x27kg
8x36kg
10x27kg

Brutalbänk:
8st
8st
6st

Vader, ett ben i taget:
3x12st


Nu ska jag göra mig i ordning för jobbet. I kväll ska jag testa tyngdlyftning för första gången, med denna tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar