Leta i den här bloggen

torsdag 13 juni 2013

Avbruten träning...

Två dagar i rad har jag fått bryta mitt knäböjspass. från början var det ju till och med tänkt att jag skulle gjort de i måndags. Träningsvärken fortsätter att förstöra för mig. Eller... Jag vet inte riktigt om det är träningsvärk längre. Det känns så konstigt. Det gör inte ont som träningsvärk gör längre men de fortsätter liksom krampa.

Det börjar redan när jag värmer upp med bara stången (känns till och med lite när jag böjer mig bakåt). Sen blir det bara värre och värre ju fler repetitioner jag gör tills ryggen känns stenhård, gör lite ont och blir omöjlig att böja med. Igår kom jag upp på 60kg innan jag avbröt uppvärmningen. Idag kändes det bättre men redan när jag var uppe på 40kg märkte jag att det var på väg åt samma håll som igår, så det var bara att avbryta igen. Hoppas hoppas det är bättre i morgon. Patrik ska få massera mig när han kommer hem och så ska jag smörja in med voltaren gel.

Igår använde jag i alla fall tiden som blev över till stretching och extra rörlighetsövningar och idag tog jag en 4km lång promenad hem.

Tänkte jag skulle visa lite hur det ser ut i bilder när jag gör ett marklyft. Fick lite bilder i veckan från tävlingen i Örebro (tagna av Matilda). Varnar för att det inte är vackert!


Är det riktigt tungt ser det ut så här:


Vackert?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar