Leta i den här bloggen

lördag 15 juni 2013

Helg!

Åh äntligen helg! Börjar bli segt på jobbet nu, längtar efter semester att gå på semester. Hade bara tre veckor förra sommaren, uppdelat i två perioder, och året innan var det ingen semester alls. Men nu är det bara tre veckor kvar.
Det innebär att det bara är tre veckor (två träningsveckor) kvar till SM! Som tur är klarade jag av att böja igår. Annars hade det känts jobbigt. Jag körde även mina singlar i bänkpressen också, så är det bara marklyft kvar den här helgen. När det gäller styrka alltså...

... för idag är det dags för Karlstad Stadslopp. Haha som jag sagt till alla som frågat hur det känns: det känns lite sisådär. Har inte sprungit på två veckor. Det bara blev så, först kunde jag inte springa för att det gjorde ont, sen passade det inte så bra i schemat och sen hade jag massa dåliga anledningar. Hade jag velat springa, hade jag kunnat få göra det. Men jag var inte så sugen så nu får vi se hur det går. Jag hoppas på att jag vilat mig i form, jag vet ju att jag kommer runt i alla fall. Sen om jag kommer under 65min är en annan sak.



Gårdagens pass:
Uppvärmning:
3 set ryckböj

Knäböj:
5x5x80kg

Bänkpress:
8x1x42,5kg

Ser ut att bli bra springväder, bara det inte blir för varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar