Leta i den här bloggen

torsdag 20 juni 2013

Bänk

Äntligen är det torsdag och dan innan midsommar. Jag har varit riktigt trött den här veckan. Det är svårt att sova i tid när det är så ljust ute och när det finns så mycket som ska göras. Igår blev det i alla fall ett kombinerat pass med bänk och böj, dessutom höll jag löftet till mig själv om att ta en 30 min promenad varje dag, så kvällen avslutades med en kvällstur med Patrik som något motvilligt sällskap. Tre dagar avklarade!

Uppvärmning:
5 set ryckböj

Bänkpress:
2x3x45kg
1x3x47,5kg

Knäböj:
6x2x75kg

Lutande hantelpress:
3x8x11kg

Hantellyft åt sidan:
3x8x7kg

Pushdowns:
3x8 okänd vikt

Tyckte det var ett rätt bra pass. Bänken var det inga problem med alls. Där emot får jag ont varje gång jag kör böj nu. Det tycker jag inte alls är ok. Men när det är så nära tävling så smörjer jag in mig med voltaren, vilar i två dagar och hoppas att det går över. Ska vila ordentligt från den tunga träningen sen efter SM. Men för tillfället kör jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar